تنظیم و صدور وکالتنامه غیرحضوری

هموطن عزیز مقیم کانادا

برای تنظیم و ثبت وکالتنامه یا رضایتنامه صدور گذرنامه برای همسر و فرزندان، مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید. فرآیند صدور وکالتنامه 2 روزه کاری انجام می‌شود.

(توجه داشته باشید در ستاد کانادا تنها وکالتنامه‌های کاری انجام می‌شود. برای وکالتنامه‌های حاوی فروش اموال، برداشت از حساب بانکی و ... نام نمایندگی را دفتر واشنگتن انتخاب کنید. فرآیند آن از شماره 9 به بعد متفاوت است. تعیین موضوع وکالتنامه قابل انجام در ستاد کانادا با اداره تأیید اسناد است.)

1. (موکل) وارد سامانه میخک شوید: اینجا را کلیک کنید

2. بخش وکالتنامه‌ را انتخاب کنید.

3. در بخش اطلاعات درخواست، نام نمایندگی را «ستاد کانادا - وزارت امور خارجه» انتخاب کرده و در آیتم نوع وکالتنامه: یکی از قالبهای مد نظر را انتخاب کنید.

4. نشانی موکل (خودتان) را کامل به زبان انگلیسی وارد کنید. درصورت اشکال در نوشتن فارسی بنویسید. همچنین تلفن موکل را وارد کنید. 

5. در صفحه بعد، مشخصات وکیل را ثبت کنید. نشانی و تلفن وکیل را دقیق ثبت کنید.

6. متن پیشنهادی وکالتنامه را اصلاح کنید. آیکن ذره‌بین زیر جعبه متن را بزنید تا کاراکترهای غیرمجاز از متن حذف شوند. 

7. در بخش حدود اختیارات: حق توکیل به غیر را دارد یا ندارد را مشخص کنید. (آیا وکیل بتوانید به فرد دیگری وکالت بدهد یا خیر). آیکن ذره‌بین را بزنید. 

8. در صفحه پایانی مشخص کنید که آیا قرار است این وکالتنامه را کسی در اداره تایید اسناد یا دفاتر استانی وزارت امور خارجه تحویل بگیرد یا خیر. در صورت انتخاب بله، میتوانید غیر از وکیل نام نماینده ای که برای دریافت وکالتنامه مراجعه کند را نیز بنویسید.

9. پس از وارد کردن کد امنیتی وکالتنامه را ثبت کنید.

10. پس از دریافت کدرهگیری از سامانه میخک، روزهای کاری دوشنبه تا جمعه (به وقت کانادا) تورنتو از ساعت 10 تا 11 صبح، ونکوور از ساعت 7 تا 8 صبح با واتساپ «کنسولی دیجیتال2» به شماره 09108106636 تماس تصویری  بگیرید. در زمان تماس یکی از مدارک اصلی ایرانی شامل شناسنامه یا کارت ملی یا گذرنامه معتبر ایرانی و مدرک اقامت کانادا آماده باشد. ممکنه موقع تماس پشت خط منتظر بمانید صبور باشید تا تماس برقرار شود.

11. پس از دریافت ایمیل وکالتنامه، فایلهای ضمیمه ایمیل را چاپ کرده و پس از امضای محل موکل، وکالتنامه را با کیفیت خیلی خوب اسکن کرده و به ایمیل dcs.docs@mfa.gov.ir ارسال نمایید. سابجکت ایمیل را بنویسید: «وکالتنامه آقای / خانم .....» 

13. وکیل تعرفه را به صورت اسکناس یورو به بانک ملی شعبه ارزی به حساب 2078070033 به نام سفارت ج.ا.ایران در اتاوا واریز کرده و فیش واریزی را به اداره تایید اسناد وزارت امور خارجه گیشه 6 یا به دفاتر استانی وزارت امور خارجه تحویل دهد. 

14. فیش واریزی زیر را از متصدی بانک بخواهید: 

15. پس از ارائه رسید واریزی، وکالتنامه مهر و امضا شده و در سامانه میخک بارگذاری می‌گردد.

16. وکالتنامه با احراز هویت وکیل یا نماینده موکل توسط کارت ملی، تحویل ایشان خواهد شد. 

توجه: 

برای مشاهده وکالتنامه تایید شده در سامانه میخک، از طریق بخش بررسی صحت مدارک اقدام کنید.