خدمات امور اجتماعی

۱. تائید اسناد پزشکی و صحت صدور مدرک پزشکی بیمار: پس از اتمام روند معالجات، نمایندگی کشورمان در محل درمان اقدامات اولیه و نهایی در خصوص تایید اسناد درمانی از قبیل اسناد پرداخت هزینه های دارو و آزمایشات پزشکی را به­عمل خواهدآورد. این فرآیند در بستر سامانه میخک انجام می شود.

۲. استعلام صحت صدور گواهی نامه رانندگی: اتباع ایرانی در کشور محل اقامت که متقاضی دریافت گواهی نامه رانندگی می باشند، می بایست گواهی نامه ایرانی خود را به زبان محل ترجمه نمایند. قبل از انجام این مرحله، باید صحت صدور گواهی نامه ایرانی متقاضی استعلام گردد. در همین راستا، متقاضی در بستر سامانه میخک، نسبت به بارگذاری مدارک مورد نیاز از جمله  تصویر پشت و روء گواهی نامه، تصویر گذرنامه و تصویر کارت اقامت با انتخاب نمایندگی کشور محل اقامت اقدام می نماید.

نمایندگی ج.ا.ایران در کشور مربوطه پس از انجام بررسی های معمول، اقدام به تائید مدارک بارگذاری شده می نماید و مدارک مرتبط با درخواست در سامانه مربوط به پلیس راهور ناجا قرار می گیرد. متعاقبا نماینده این اداره مستقر در شهرک آزمایش پس از انجام استعلام مورد نیاز در سامانه مرتبط با پلیس راهور، اقدام به تایید درخواست در سامانه میخک می نماید که از طریق کلیه نمایندگی های ج.ا.ایران در خارج از کشور قابل رویت می باشد.

3-تعویض گواهی نامه رانندگی و اخذ المثنی: متقاضی باید ضمن تهیه مدارک ذیل، شخصا آنها را به کشور ارسال نماید؛

1-تنظیم وکالت نامه2- گواهی معاینه چشم 3- گروه خونی 4- دو قطعه عکس 5-گواهی صحت سلامت فیزیکی.این مدارک در ساماه میخک توسط نمایندگی مربوطه تائید می گردد. وکیل متقاضی در داخل کشور به همراه مدارک فوق به نماینده این اداره مستقر در شهرک آزمایش جهت انجام مورد فوق مراجعه می نماید.