معرفی میز خدمت کنسولی

براساس مصوبه دولت میز خدمت وزارت امور خارجه در سال 1399 به منظور پاسخگوئی سریع و تسهیل انجام امور خدمات کنسولی به مراجعین حضوری تأسیس گردید.

تلاش همکاران اداره کل کنسولی در میز خدمت بر آن است تا مراجعین در کوتاهترین زمان ممکن و با یکبار مراجعه خدمات درخواستی خود را دریافت کنند.

میز خدمت در محوطه میدان مشق، میدان امام خمینی (توپخانه) سر در باغ ملی جنب ساختمان شماره ۳ وزارت امور خارجه واقع شده است.

خدمات کنسولی در میزخدمت توسط کارشناسان خبره کنسولی در 11 گیشه خدمات مختلف کنسولی شامل بخشهای حمایتهای کنسولی - قضایی، امور شناسنامه،تولد، وفات و ازدواج، ستاد کانادا ، امور دانش آموزان و دانشجویی، تابعیت و امور پناهندگان و مهاجرین، صدور گذرنامه ایرانیان مقیم خارج از کشور، امور مشمولین و نظام وظیفه ایرانیان مقیم خارج از کشور و امور روادید ارائه می‌گردد.

درحال حاضر به علت عدم فعالیت سفارت و بخش کنسولی در کانادا، ستادی با عنوان «ستاد کانادا» بصورت اختصاصی به ایرانیان مقیم کانادا خدمات زیر را ارائه می‌نماید:

۱. ترجمه و تأیید گواهی ولادت ایرانیان مقیم کانادا جهت صدور شناسنامه؛

۲. ترجمه و تأیید گواهی فوت ایرانیان فوت شده در کانادا؛

۳. اخذ درخواست صدور گواهی عدم سوء پیشینه ایرانیان مقیم کانادا؛

۴. تأیید عکس افراد ۱۵ تا ۱۸ سال مقیم کانادا جهت تعویض شناسنامه؛

۵. مکاتبات قضائی و استعلامات سجلی و قضائی مربوط به ایرانیان مقیم کانادا؛

ایرانیان مقیم کانادا یا اقوام درجه یک و یا وکلایشان می‌توانند از شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۸ تا ۱۳:۳۰ و روز پنجشنبه از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۲:۳۰ برای امور کنسولی به ستاد کانادا در میز خدمت وزارت امور خارجه مراجعه نمایند.

همچنین ایرانیان عزیز می‌توانند جهت ارتباط با کارشناسان کنسولی ستاد کانادا با شماره‌های زیر تماس بگیرند:

گیشه شناسنامه، ولادت و فوت: 00982161153240

گیشه گذرنامه: 00982161153208

گیشه دانشجویی: 00982161153278